الکترو فرکانس

سبد خرید

انتقال تصویر به دوربین مدار بسته

برقراری امنیت در محل کار و همچنین مکان‌های مسکونی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و یکی از مهم‌ترین هسته‌های تشکیل دهنده زندگی سالم را شامل می‌شود. یکی از راه‌های برقرار کردن امنیت و حفاظت از آن، نصب دوربین‌های مدار بسته خواهد بود.
دوربین‌های مدار بسته می‌توانند مکان‌های مد نظر ما را به خوبی بررسی کرده و تمامی حرکات در آن مناطق را ضبط کنند. فایل‌های ضبط شده در درون حافظه این دوربین‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهند بود و در حفظ امنیت به ما کمک شایانی خواهند کرد.
یکی از مشکلات و معضلات همیشگی مردم با این دوربین‌ها، در زمینه انتقال تصویر دوربین مداربسته خواهد بود. راه‌های مختلفی برای انتقال اطلاعات از این دوربین‌ها وجود دارند که در ادامه قصد داریم تا به بررسی برخی از آن‌ها بپردازیم.

چه راه ‌هایی برای تماشای تصاویر دوربین وجود دارد؟
 
تماشای فیلم‌هایی که توسط دوربین مداربسته ضبط شده‌اند از روش‌های مختلف و متفاوتی قابل انجام است که باتوجه به نوع دوربین مداربسته و شرایط و امکانات خود شما می‌توانید پس از بررسی، یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید.
بارزترین روش برای دیدن فیلم‌های دوربین مداربسته با اینترنت و از راه دور صورت می‌گیرد. در این روش شما می‌توانید با نصب نرم افزار اختصاصی دوربین خود در لپتاپ، رایانه یا تلفن همراهتان، این تصاویر را مشاهده کنید.
چیزی مانند ASM300 امکان اتصال به دوربین‌های مداربسته و همچنین انتقال تصویر دوربین مداربسته پاناسونیک خود را برای شما فراهم می‌کند که برای مشاهده از راه دور بسیار ضروری است.
راه دیگری که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر دوربین خود را انتقال داده و آن را از مانیتور تماشا کنید، برقراری اتصال کابلی بین دستگاه و مانیتور است که البته روشی بسیار قدیمی به شمار می‌رود.

یک سیستم کامل امنیتی شامل چه تجهیزاتی است؟
در این بخش، به معرفی سایر اجزا و امکانات پکیج‌های امنیتی و دوربین‌های مدار بسته می‌پردازیم.
خود دوبین مداربسته که انواع مختلفی نیز دارد، اصلی‌ترین وسیله این تجهیزات محسوب می‌شود. دوربین در حقیقت قادر است سیگنال‌های دریافتی توسط لنز خود را از طریق کابل به دستگاه ذخیره ساز منتقل کند. دوربین دارای تو نوع آنالوگ و IP می‌باشد که دوربین آنالوگ تصاویر را از کابل‌های کواکسیال به دی وی آر و دوربین‌های تحت شبکه یا آی پی تصاویر را از طریق تبدیل آن‌ها به سیگنال‌های دیجیتالی به ان وی آر منتقل می‌کند.
دستگاه ذخیره ساز دوربین نظارتی نیز یکی دیگر از اجزای پکیج‌های دوربین مداربسته می‌باشد که در پروسه‌ تماشای تصاویر توسط ما موثر است.
در واقع دستگاه‌های دوربین مداربسته که با نام دستگاه دی وی آر یا ان وی آر شناخته می‌شوند، وظیفه مدیریت و سپس ذخیره تصاویر و وقایع پیش آمده را درون هارد دیسک برعهده دارند.

سایر اجزای سیستم امنیتی
کابل دوربین مداربسته نیز وسیله مهمی در پروسه ضبط و انتقال تصویر دوربین مداربسته به شمار می‌رود. این کابل‌ها با توجه به نوع دوربین، در دو مدل متفاوت و مجزا به نام‌های کوکسیال و یا شبکه موجود هستند.
نمایشگر دوربین مداربسته نیز از اجزای مهم دوربین مداربسته به شمار می‌رود. انواع نمایشگرها از لحاظ رزولوشن تصاویر، تعداد دوربین‌ها و فاصله مانیتور قابل تفکیک هستند.
 دوربین‌های مداربسته برای راه اندازی به برق 12 ولت نیاز دارند که آداپتور دوربین‌های مدار بسته این امکان را میسر کرده و برق 220 ولت شهری را به برق 12 ولت تبدیل می‌کند. این آداپتور اکثرا همراه با پکیج ارسال می‌شود.

یکی دیگر از اجزای دوربین‌های مداربسته، هارد دیسک دوربین است که در ظرفیت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود و خریداران می‌توانند با توجه به نیاز خود، هارد مناسب را انتخاب کرده و آن را خریداری نمایند.
 همانطور که احتمالا با هارد آشنایی دارید، هارد دیسک یک قطعه سخت افزاری است که می‌تواند داده‌ها و تصاویر را نگهداری کند.
 موارد نام برده، اجزای مهم و ضروری یک پکیج امنیتی هستند این درحالی است که وجود موارد دیگر همچون رک دوربین مداربسته، سویچ دوربین مداربسته، لنز دوربین، سرور، پایه نگهدارنده، میکروفون داخلی و خارجی، گرداننده دوربین مداربسته و از همه مهم‌تر نور افکن مادون قرمز این پکیج را به یک پکیج حرفه‌ای تبدیل کرده و کیفیت کار را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

روش‌های انتقال تصاویر دوربین‌های مداربسته چیست؟
 
برای انتقال تصویر دوربین مداربسته، عمدتا سه روش وجود دارد. که در ادامه برای شما تشریح می‌شوند.
این سه روش عبارت‌اند از:

  • انتقال تصویر دوربین مداربسته p2p در این روش از طریق آی‌دی یا شناسه دستگاه ذخیره‌ساز یا دوربین مداربسته تحت شبکه، انتقال تصویر انجام می‌شود.
  • انتقال تصویر دوربین مداربسته با ip static
  • انتقال تصوی دوربین مداربسته با ساتا

علاوه بر روش‌های ذکر شده، راه‌هایی نیز برای انتقال تصاویر به موبایل وجود دارد. برای این کار قبل از هرچیز باید یک مودم اینترنت تهیه کرده و به آن متصل شوید. سپس با انتخاب و نصب یکی از اپلیکیشن‌های تماشای تصویر دوربین‌های مداربسته از طریق موبایل و اتصال دستگاه دی‌وی‌آر و یا ان‌وی‌آر به آن و همچنین انجام تنظیمات مودم، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده به‌راحتی از طریق این اپلیکیشن‌ها به تماشای منزل، محل کار و یا رکجا که در آن دوربین مداربسته نصب کرده‌اید بپردازید.

انتقال تصویر به صورت سیمی و لوکال
یکی از رایج‌ترین روش‌های انتقال تصاویر در دوربین‌های مدار بسته، انتقال از طریق استفاده از سیم و کابل است. انواع دستگاه‌های ذخیره سازی تصویر به دلیل تفاوت در تکنولوژی ساخت، با استفاده از کابل‌های متفاوتی این انتقال را انجام می‌دهند. در این انتقال، دوربین به دستگاه و دستگاه به نمایشگر متصل می‌شود و در نتیجه شما می‌توانید رویدادهای فضا را از این طریق تماشا کنید.

مزایا و معایب انواع راه‌های انتقال تصویر دوربین مداربسته
 
در این بخش به طور کلی می‌توانیم در رابطه با مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته نیز به صورت جداگانه سخن بگوییم. این تکنولوژی که برای کنترل تصاویر دوربین‌ها در اختیار ما قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث افزایش بهره وری کارکنان، کاهش میزان سرقت و خرابکاری توسط مراجعین و سایر اشخاص شده و به ما این امکان را بدهد تا فیلم یا عکس مدنظر خود را دخیره کرده و حتی با افراد حاضر در محل مکالمه زنده صوتی داشته باشیم.
هر یک از راه‌های انتقال تصویردوربین مداربسته مزایا و معایب مشخصی با خود در پی دارد که شخص باید با در نظر گرفتن آن‌ها و سنجیدن موقعیت و نیازهای خود، مدل دوربین مداربسته خود و راه انتقال تصاویر آن را انتخاب کند.
به عنوان مثال اگر گیرنده دوربین شما از نوع تحت شبکه باشد این امکان را به شما می‌دهد تا همواره و از راه دور نیز به امور مسلط بوده و نه تنها بتوانید تصویر زنده و یا ضبط شده فضای مورد نظر را ببینید، بلکه می‌توانید مواردی همچون چرخش دوربین و غیره را از راه دور کنترل کنید.
اما از جمله منابع این نوع از دوربین مداربسته، هزینه بالای تهیه آن و نیازداشتن به فضای زیاد ذخیره سازی جهت ذخیره اطلاعات می‌باشد.
 

فهرست مطالب